ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Στάδια:
Πριν την ανάγνωσηΥλικό αφόρμησης, μαθητικό video για προβληματισμό
Κείμενα μη λογοτεχνικά για προβληματισμό
Κυρίως ανάγνωση
Μελέτη κειμένων
Σχέδιο εργασίας
Εναλλακτικά, συγκριτική ανάλυση κειμένων με άξονα το θέμα της προίκας.
ΣΤΟΧΟΙ
Εργασίες στα Κείμενα (στάδιο Ανάγνωση-Παρουσίαση):
· Επιδιώκουν οι μαθητές να αναπτύξουν αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη προσωπική άποψη γι αυτά που διαβάζουν,
· να αναγνωρίζουν τα διάφορα πολιτισμικά στοιχεία που υπάρχουν στα κείμενα και να προσδιορίζουν την ιστορικότητά τους,
· να περιγράφουν και να ερμηνεύουν την εποχή, το κοινό και τις συνθήκες παραγωγής ενός έργου,
· να επισημαίνουν τους συγκρουόμενους κώδικες συμπεριφοράς και τις αξίες που εκφράζονται από τους ήρωες,
· να διατυπώνουν προτάσεις και πιθανές λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ήρωες,
· όσο και για τις επιλογές που πρέπει να πραγματοποιήσουν, να συγκρίνουν κείμενα (λογοτεχνικά και οπτικο-ακουστικά, πεζά και ποιητικά) ως προς έναν παράγοντα (π.χ. κοινή θεματική)
· άλλες εργασίες εστιάζουν στην οπτική γωνία από την οποία μιλά ο αφηγητής,
· στη συγκεκριμένη στάση ζωής στην οποία παραπέμπει και ζητούν να σχολιάσουν τους διαφορετικούς τρόπους σκέψης, τις διαφορετικές αξίες που καθορίζουν τις συμπεριφορές των ηρώων.
· Άλλες εργασίες επικεντρώνονται στην αναζήτηση μορφικών χαρακτηριστικών των κειμένων, ανάλογα με το λογοτεχνικό είδος στο οποίο ανήκουν ή την τεχνοτροπία που υιοθετούν.
Μετά την ανάγνωση
Οι μαθητές ομαδικά, με βάση όσα έμαθαν στις δύο προηγούμενες φάσεις,
παρουσιάζουν μια συνθετική εργασία, η οποία δεν αναφέρεται στα λογοτεχνικά
κείμενα αλλά αποκλειστικά στην ενότητα που διδάχθηκαν.
Συγκεκριμένα, επιλέγουν θεματικές που επεξεργάστηκαν μέσω των λογοτεχνικών κειμένων που μελέτησαν, ατομικά και ομαδικά, όπως:
Συγκεκριμένα, επιλέγουν θεματικές που επεξεργάστηκαν μέσω των λογοτεχνικών κειμένων που μελέτησαν, ατομικά και ομαδικά, όπως:
Η κακοποίηση των γυναικών (σωματική / ψυχολογική) (λ.χ. Η Βλαχοπούλα, Α Παπαδιαμάντης), πατριαρχική οικογένεια (λ.χ. Του
νεκρού αδελφού, Δημοτικό), Ο θεσμός της προίκας, η μάνα ως στερεοτυπικός ρόλος, ο έρωτας, η μαγισσοποίηση των γυναικών...
Μπορείτε να συντάξετε ένα δοκίμιο 350 λέξεων για το θέμα της επιλογής σου, να συγκρίνετε το θέμα σας με την σύγχρονη εικόνα του, να δημιουργήσετε προφορικά, γραπτά ή/και πολυμεσικά κείμενα, π.χ. με δημιουργική γραφή ... Προτείνετε ένα θέμα κι εσείς!
Εργασίες μαθητών/τριών
Αργυρίου Σοφία
Βλασίου Ραφαέλα
Γιαρισκάνη Κυριακή
Γκριγκοριάν Αντζέλικα
Κάμπο Χριστίνα
εδώ, εδώ ή στο site "Παιδείας Βήμα"
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου